Το εργαστήρι ξεκινά με μία σύντομη αναφορά στην βιβλιογραφία γύρω από θέματα, που άπτονται της Ανθρωπολογίας της Επιτέλεσης, της Θεατρολογίας, της Εθνομουσικολογίας και της Πολιτισμικής Ανθρωπολογίας. Συγκεκριμένα, ο εισηγητής θα αναφερθεί στις επιτελεστικές εθιμοτυπικές δράσεις (δρώμενα) μη αστικών, συμβιωτικών και αγροτοκτηνοτροφικών κοινοτήτων προκειμένου να καταλήξει στην ερμηνεία και εκτέλεση του δημοτικού τραγουδιού μέσω του «χοροτράγουδου», αλλά και στην επιτόπια σύλληψή του ως την κύρια πηγή επί σκηνής δραματουργία, ως είδος «θεάματος».
Πλαίσιο – Περιεχόμενο Διάδρασης
- ▪ Ασκήσεις Γνωρίμίας – Zέσταμα – Δημιουργία Χορωδίας
- ▪ Εκμάθηση δημοτικών τραγουδιών (χοροτράγουδα και εθιμικού χαρακτήρα)
- ▪ Ερμηνεία φωνητική & επιτόπια χορευτική απόδοση με αντιφωνία (έμφωνες και ενσώματες επιτελεστικές πρακτικές)
- ▪ Εναλλακτικές ασκήσεις σύμπραξης ομάδων και φωνών/ ομαδοσυνεργατικότητα
- ▪ Δραματοποίηση /σωματοποίηση συμβόλων και εννοιών με βάση το πρωτογενές υλικό
Στόχοι Εργαστηριακού Σεμιναρίου:
Στόχοι του εργαστηρίου είναι οι συμμετέχοντες, εφόσον δραστηριοποιούνται στην εκπαίδευση και τον πολιτισμό καλούνται να επιτελέσουν μια δια ζώσης βασιμένη στην πρακτικη [practice based] καλλιτεχνική έρευνα υπό μορφή συμμετοχής στη διαδικασία του εργαστηρίου, ώστε αργότερα, αφού αντιληφθούν το πολιτισμικό του πλαίσιο να το μεταφέρουν στον εκπαιδευτικό τους χώρο, όπου εκεί με τις ομάδες τους, (μαθητές, συλλόγους, σπουδαστές κλπ):
α) να ανακαλέσουν στη μνήμη τους την ενότητα μέσα από τα δρώμενα, που επιτελούνται στις παραδοσιακές κοινότητες
β) να κατανοήσουν περαιτέρω το δημοτικό τραγούδι ως το δομικό και ζωντανό στοιχείο διατήρησης πολιτισμικής μνήμης, αλλά και περαιτέρω έμπνευσης επιτέλεσής του σε σύγχρονα πλαίσια με διαφορετικά εργαλεία, σκοπό & λειτουργικότητα
γ) να το ερμηνεύσουν παραστατικά και να αντιληφθούν τις ανθρωποποιητικές αξίες και δεξιότητες που ξεπηδούν από την δημιουργικότητα και την ομαδοσυνεργατικότητα της διαδικασίας.