Πληροφορίες

Στο σεμινάριο θα αναπτυχθεί η τεχνική του ουτιού μέσα από τον πρακτικό του ρόλο στις μουσικές παραδόσεις του ρεμπέτικου και του μικρασιάτικου τραγουδιού καθώς και τεχνικά θέματα που αφορούν την βασική υποδομή των μουσικών πάνω στο όργανο.

Σαν αφορμές για τα παραπάνω, θα χρησιμοποιηθούν και θα διδαχθούν κομμάτια από τα παραπάνω ρεπερτόρια, με ιδιαίτερη έμφαση στην μεθοδολογία του τρόπου πρόσληψής τους. Τέλος, με δεδομένο οτι οι παραπάνω μουσικές παραδόσεις αλλά και το ούτι σαν χρήση, συνδέονται με το θεωρητικό σύστημα των μακάμ, θα υπάρξει αυτονόητα παρουσίαση της έννοιας του μακάμ και πολύ περισσότερο, η ανάδειξη της πρακτικής του χρήσης στην ερμηνευτική σκέψη της μουσικής πράξης, είτε αυτή αφορά συνθέσεις όπως τα τραγούδια, είτε αφορά τον αυτοσχεδιασμό γνωστό ως ταξίμι.

Το σεμινάριο είναι ανοιχτό για όλους όσους ενδιαφέρονται ανεξαρτήτως επιπέδου και θα είναι εργαστηριακού χαρακτήρα με στόχο την διάδραση μου με τις ανάγκες των συμμετεχόντων.

Βιογραφικό

O Ευγένιος Βούλγαρης ξεκίνησε τη μουσική του ενασχόληση το 1985 σπουδάζοντας βυζαντινή μουσική και απέκτησε το Δίπλωμα Βυζαντινής Μουσικής με Άριστα. Από το 1992 ασχολείται με την παραδοσιακή μουσική παίρνοντας τα πρώτα μαθήματα κοντά στον Χρήστο Τσιαμούλη. Έχει μαθητεύσει πάνω στην ερμηνεία των τρόπων της ανατολικής μουσικής κοντά στον Fahrettin Cimenli και τον Murat Aydemir με συχνές επισκέψεις στην Κωνσταντινούπολη, ενώ στα πλαίσια των καλοκαιρινών σεμιναρίων του «Λαβύρινθου» στο Χουδέτσι παρακολούθησε σεμινάρια στο ούτι, το σάζι και το αφγανικό rabab, καθώς και στη σύνθεση και ενορχήστρωση.

Έχει λάβει μέρος σε πολλές συναυλίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό, καθώς και σε ηχογραφήσεις δίσκων Ελλήνων συνθετών. Επίσης, έχει συμμετάσχει σε ηχογραφήσεις έργων για το ραδιόφωνο (Γ’ Πρόγραμμα), την τηλεόραση και τον κινηματογράφο. Από το 1995 συνεργάζεται με την Ορχήστρα των Χρωμάτων ως κορυφαίο μαντολίνο. Τα τελευταία επτά χρόνια διδάσκει στο Δημοτικό Ωδείο Πατρών στο Τμήμα Ελληνικής Μουσικής, του οποίου είναι και υπεύθυνος, ενώ ταυτόχρονα έχει την εποπτεία της Σχολής Παραδοσιακών Οργάνων της Μητρόπολης Ηλείας στον Πύργο και την Αμαλιάδα από το 1992.

Στη διδακτική του εμπειρία συμπεριλαμβάνεται και η συνεργασία του με τα Μουσικά Σχολεία του Βαρθολομιού και της Πάτρας. Από το Μάρτιο του 2005 διδάσκει ούτι, γιαϊλί ταμπούρ, οργανολογία και μουσικά σύνολα στο Τ.Ε.Ι. Ηπείρου, στο Τμήμα Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής. Τον Απρίλιο του 2000 ίδρυσε το μουσικό σχήμα «Ρωμηοί», το οποίο απέσπασε άριστες κριτικές στις συναυλίες που εμφανίστηκε μέχρι σήμερα (Πάτρα, ΑΘΗΝΑ, Σύμη, Καστελόριζο, Μεσολόγγι), ερμηνεύοντας έργα συνθετών Οθωμανικής Μουσικής.

Πρόσφατα και σε συνεργασία με τους Μάρκο Σκούλιο, Τόλη Τσαρδάκα και Πάνο Πούλο ίδρυσαν το μουσικό σχήμα του Εργαστηρίου Ανατολικής Μουσικής του Τμήματος Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής του Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Η δισκογραφική δουλειά με τίτλο «Ταξίδια» (σε συνεργασία με την ερμηνεύτρια Δώρα Πετρίδη) κυκλοφορεί από τον Μάιο του 2004. Στο συνθετικό του έργο συμπεριλαμβάνονται μουσική για θεατρικές παραστάσεις («Η ιστορία ενός αιχμαλώτου», «Η Σταχομαζώχτρα») και το έργο «Το μήνυμα του πρίγκιπα» (από κοινού με τον Χρήστο Γαλανόπουλο). Το 2006 εκδόθηκε, σε επιμέλεια του Τμήματος Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής (Τ.Ε.Ι. Ηπείρου), συλλογή 200 τραγουδιών από το ρεπερτόριο της ρεμπέτικης μουσικής του Μεσοπολέμου, μεταγραμμένα στους τρόπους της ανατολικής μουσικής (σε συνεργασία με τον Βασίλη Βανταράκη).