Πληροφορίες

Για να γράψω την περιγραφή της περφόρμανς χρειάστηκε να πάω πίσω στα φοιτητικά μου
χρόνια. Η ιδέα προέκυψε μια καλοκαιρινή βραδιά στο πατρικό του Ναυάρχου Τομπάζη
στην Ύδρα. Ήμασταν μαζεμένοι φοιτητές της Σχολής Καλών Τεχνών της Αθήνας στο σαλόνι
του αρχοντικού όπου δέσποζε ένα παλιό πιάνο με ουρά. Δωρεά, μαζί με το σπίτι, των
απογόνων του Ναυάρχου στην Σχολή. Εκείνο το βράδυ λοιπόν, μια κοπέλα από την παρέα
έκατσε στο πιάνο και ξεκίνησε να παίζει. Ασυναίσθητα, άνοιξα το μπλοκ σχεδίου και
άρχισα να σχεδιάζω την μελωδία, τον ρυθμό, ότι άκουγα. Κυλούσε η βραδιά,
εναλλάσσονταν τα τραγούδια, γυρνούσαν οι σελίδες. Αυτά τα εργάκια δεν τα έχω εκθέσει
ποτέ. Μέσω αυτών όμως, γεννήθηκε η ιδέα μιας σειράς ζωγραφικών έργων-περφόρμανς
εικονοποίησης της μουσικής. Όταν προσκλήθηκα να συμμετάσχω στο καλλιτεχνικό χωριό
Βώλαξ, η σύνδεση έγινε αυτόματα. Η ζωγραφική απεικόνιση της μουσικής, με όλη τη
μεγαλειώδη και τρομακτική υποκειμενικότητα της, βασίζεται στην εμπιστοσύνη στο
ένστικτο και το συναίσθημα. Είναι μια προσέγγιση της ζωγραφικής που δεν δίνει χώρο και
λόγο για προσχέδια και λογική. Σε αυτόν τον τρόπο καλλιτεχνικής δημιουργίας ο
καλλιτέχνης είναι ο ενδιάμεσος, ο Σαμάνος. Λειτουργεί ως καλός αγωγός, όπως ο χαλκός σε
ένα καλώδιο εξυπηρετεί το ρεύμα για να περάσει από το ένα μέρος στο άλλο. Ο ένας
καλλιτέχνης δημιουργεί τους ήχους στο πιάνο. Οι χορδές δονούνται και ο ήχος φτάνει στα
αυτιά του έτερου καλλιτέχνη. Σειρά έχει το σώμα, ελεύθερο λογισμών, να αποτυπώσει
τους ήχους στο χαρτί. Το ζωγραφικό έργο που θα συμπυκνωθεί στο χαρτί αποτελεί με τη
σειρά του πηγή δονήσεων. Αυτές θα βρουν το δρόμο τους στους αμφιβληστροειδείς των
θεατών/ακροατών. Η μαγεία του εγχειρήματος βρίσκεται μάλλον στις ταυτόχρονες και
ταυτόχωρες δονήσεις ήχου και εικόνας. Στην συνεργία και στη σύμπνευση των δύο τεχνών
και των παλμών τους. Η παραίτηση από τον έλεγχο της εντύπωσης που προκαλεί το
εικαστικό έργο στο θεατή είναι ένα από τα χαρίσματα της Σαμανικής προσέγγισης στην
δημιουργία έργων τέχνης. Είναι αυτά τα έργα που βάζουν πάνω από όλα τον σεβασμό στην
πηγαία φύση του ενστίκτου και του συναισθήματος. Η περφόρμανς που θα λάβει χώρα την
Παρασκευή στον Βώλακα είναι η μετεξέλιξη εκείνης της βραδιάς στην ‘Ύδρα.
Τανό Αθανάσιος Παπαδόπουλος
27/07/2022
Εν Δράμα

Βιογραφικό

Σύντομο Βιογραφικό σημείωμα.
ΤΑΝΟ Αθανάσιος Παπαδόπουλος

Ο Αθανάσιος Παπαδόπουλος, γνωστός με το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο Τανό, είναι επαγγελματίας
ζωγράφος και mural artist. Ξεκίνησε την σταδιοδρομία του ως graffiti artist το 1992 και συγκαταλέγεται
στους πρωτοπόρους του γκραφίτι και της street art στην Ελλάδα. Από το 1996 δραστηριοποιείται
επαγγελματικά στον χώρο του commercial graffiti και έχει φιλοτεχνήσει περισσότερες από 1.500
τοιχογραφίες έως σήμερα. Σε ηλικία 18 ετών του απονεμήθηκε το πρώτο βραβείο στον πανελλήνιο
διαγωνισμό graffiti της L’Oréal Paris. Αποφοίτησε από την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας με
Integrated Master in Fine Arts και σπούδασε την αρχαία τεχνική του μπατίκ στην Ινδονησία ως
υπότροφος της Ινδονησιακής κυβέρνησης όπου φοίτησε στο Universitas Negeri Yogyakarta. Διοργάνωσε
το Railside Graffiti Festival το 2001 στη Δράμα και έχει συμμετάσχει με πρόσκληση σε φεστιβάλ γκραφίτι
σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας. Στο ενεργητικό του συμπεριλαμβάνονται η έκθεση σύγχρονης τέχνης
Angels στο Αρσάκειο Ίδρυμα Αθηνών, η ημερίδα Τέχνη και Ενθεογεννή στην Ανωτάτη Σχολή Καλών
Τεχνών και η συνδιοργάνωση του Drama Comics Festival σε συνεργασία με το Ιταλικό Μορφωτικό
Ινστιτούτο Αθηνών. Από το 2004 αρχίζει να εμβαθύνει σε διάφορες τεχνικές ζωγραφικής και δημιουργεί
σειρές έργων με κάρβουνο, αυγοτέμπερα, μολύβι και ελαιογραφία. Το 2014 συμμετέχει στο Arteles art
residency στην Φινλανδία και εντρυφεί στην ζωγραφική με ακουαρέλα. Έχει διδάξει ζωγραφική, σχέδιο,
γκραφίτι και θεωρία της τέχνης σε ιδιωτικούς φορείς σε Ελλάδα και Ινδονησία.
Τα έργα και η πορεία του στην τέχνη έχουν παρουσιαστεί σε συνεντεύξεις και άρθρα σε εφημερίδες,
περιοδικό τύπο, βιβλία και τηλεόραση της Ελλάδας και του εξωτερικού. Έχει αρθρογραφήσει σε
περιοδικά και εφημερίδες με θέμα την σύγχρονη τέχνη και την ιστορία και φιλοσοφία της street art. Το
καλλιτεχνικό του έργο έχει παρουσιαστεί σε πέντε ατομικές εκθέσεις συμπεριλαμβανομένων της
γκαλερί Valentine Willie και του Γαλλικού Ινστιτούτου στην Yogyakarta και έχει συμμετάσχει σε ομαδικές
εκθέσεις και καλλιτεχνικά συμπόσια στην Ελλάδα, την Ιταλία, τα Σκόπια, την Ινδονησία και την
Μαλαισία.
Πρόσφατα ίδρυσε την TANO Fine Arts η οποία ειδικεύεται σε custom branded καλλιτεχνικές
τοιχογραφίες για επιχειρήσεις. Το αντικείμενο της είναι η δημιουργία πρότζεκτς που συνδυάζουν την
τεχνοτροπία της street art με την αισθητική προσέγγιση της ζωγραφικής.